Księgowy
Wykształcenie wyższe
1.Wymagania niezbędne:
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia warunki określone w art. 6 ustawy z dnia
o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282):
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) nieposzlakowana opinia,
4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) wykształcenie wyższe,
6) min.3 letni staż pracy na podobnym stanowisku,
7) dobra znajomość obsługi komputera (m.in. pakiet MS Office, Open Office, Internet) oraz urządzeń biurowych,
8) dobra znajomość przepisów z zakresu oświaty,
9) dobra znajomość przepisów z zakresu: o finansach publicznych i rachunkowości o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, kodeks pracy, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o ochronie danych osobowych, z zakresu prawa podatkowego, z zakresu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, o dostępie do informacji publicznej, Karta Nauczyciela, Prawo Oświatowe.
2. Wymagania dodatkowe:
1) mile widziane doświadczenie na podobnym stanowisku,
2) odporność na stres,
3) samodzielność, systematyczność, komunikatywność,
4) znajomość i umiejętność zastosowania przepisów prawa w praktyce,
5) odpowiedzialność za podjęte decyzje.
6) umiejętność dostosowania tempa pracy do ustawowych terminów.
7) znajomość zagadnień z zakresu OPS
1) Prowadzenie rachunkowości zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych oraz innymi właściwymi przepisami polegające na:
- prowadzeniu analityki i syntetyki budżetów.
- organizowaniu, sporządzaniu, przyjmowaniu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych.
- bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych.
- znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych.
2) Prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami polegające zwłaszcza na:
- dysponowaniu środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarowaniu środkami pozabudżetowymi,
- zapewnianiu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnianiu terminowego ściągania należności i dochodzeniu roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- dokonywaniu przelewów elektronicznych,
- opracowywaniu dowodów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym oraz sprawdzaniu ich merytorycznej akceptacji przez dyrektora jednostki,
3) Dokonywanie odpisów i potrąceń przewidzianych przepisami na dochody budżetowe, tj. podatku, kwalifikowaniu dowodów księgowych według właściwych podziałów klasyfikacji budżetowej:
- przestrzeganiu zasad ewidencji druków ścisłego zarachowania,
- prowadzenia księgowości syntetycznej, księgowości środków trwałych i pozostałych wartości niematerialnych i prawnych,
- uzgadnianiu sald,
- nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów i dyspozycjami rodzącymi konkretne skutki finansowo-ekonomiczne,
- przestrzeganiu zasad celowego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi z uwzględnieniem reguły uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
- naliczaniu i odprowadzaniu należności podatkowej oraz opłat zgodnie z prawem,
- sporządzaniu okresowych sprawozdań finansowych,
- sporządzaniu sprawozdań rocznych.
4) Kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w sposób zapewniający:
- wstępną kontrolę legalności dokumentów przedkładanych do księgowania w powiązaniu ich z planami finansowymi, zaangażowaniem oraz zasadami gospodarności i celowości, a także właściwym gospodarowaniem mieniem szkoły,
- przeciwdziałanie naruszeniu przepisów o dyscyplinie finansów publicznych,
- bieżącą kontrolę operacji gospodarczych i finansowych stanowiących przedmiot księgowań,
- udział w kontrolach problemowych realizowanych na wniosek dyrektora,
- opracowywanie, we współpracy z dyrektorem, planów dochodów i wydatków, sprawozdań z wykonywania planów finansowych oraz analiz okresowych planów finansowych i analiz okresowych z wykorzystania środków i prognozowanych zmian w roku budżetowym, fachowe doradztwo, instruktaż w zakresie planowania, szczególnie przygotowania danych do sporządzania projektu planu finansowego,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont dla danej jednostki, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, rozliczania osób materialnie odpowiedzialnych i innych procedur wynikających z konieczności właściwego funkcjonowania jednostki,
- znajomość przepisów dotyczących zasad wykorzystywania środków unijnych.
5) Wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonego.
1) list motywacyjny oraz CV (oba dokumenty opatrzone własnoręcznym podpisem) zawierające oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
2) kwestionariusz osobowy, wg wzoru dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3) kserokopie świadectw pracy (jeśli takie posiada) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem (każdej strony) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
4) oświadczenia kandydata: o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska, o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem - każdej strony) potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
6) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów,
7) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem - każdej strony),
8) podpisana przez kandydata karta informacyjna dotycząca bezpośredniego zbierania danych osobowych,
9) adres e-mail lub numer telefonu (w przypadku braku adresu e-mail), który jest niezbędny, by poinformować o spełnieniu wymagań formalnych.
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera,
- praca w budynku CUW ul. Szkolna 8, 23-100 Bychawa,
- pełny wymiar czasu pracy.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w CUW Bychawa, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6 %
Wymagane dokumenty aplikacyjne w terminie do dnia 28 października 2025 r. do godz. 15.00 należy składać w sekretariacie Centrum Usług Wspólnych w Bychawie lub przesłać pocztą na adres Centrum Usług Wspólnych w Bychawie, ul. Szkolna 8, 23-100 Bychawa w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko pracy ………………………, w Centrum Usług Wspólnych w Bychawie ".
Aplikacje, które wpłyną do CUW po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Podania wraz z załącznikami osób nie wyłonionych w drodze konkursu, jak również dokumenty niespełniające wymagań formalnych oraz dokumenty, które wpłynęły po terminie nie są odsyłane kandydatom i są do odbioru w CUW po zakończeniu naboru. Dokumenty aplikacyjne mogą zostać odebrane nie później niż przed upływem miesiąca od dnia opublikowania informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej. Dokumenty nieodebrane w w/w terminie przez zainteresowanych będą niszczone.
Z Regulaminem naboru można się zapoznać w Centrum Usług Wspólnych w Bychawie przy ul. Szkolnej 8 oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 814750281
Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do II etapu konkursu zostaną o tym powiadomieni drogą mailową lub telefonicznie wraz z podaniem terminu rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru będzie niezwłocznie po przeprowadzonym naborze umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej CUW Bychawa przy ul. Szkolna 8.
Dodano do BIP dnia 21-10-2025 10:42:00